Isus spune:
Vă dau o poruncă nouă: să vă iubiţi unii pe alţii; cum v-am iubit Eu, aşa să vă iubiţi şi voi unii pe alţii. Prin aceasta vor cunoaşte toţi că sunteţi ucenicii Mei, dacă veţi avea dragoste unii pentru alţii.“
Ioan 13, 34,f

Isus, fiindcă ştia că Tatăl Îi dăduse toate lucrurile în mâini, că de la Dumnezeu a venit şi la Dumnezeu Se duce, S-a sculat de la masă, S-a dezbrăcat de hainele Lui, a luat un ştergar şi S-a încins cu el. Apoi a turnat apă într-un lighean şi a început să spele picioarele ucenicilor şi să le şteargă cu ştergarul cu care era încins. După ce le-a spălat picioarele, Şi-a luat hainele, S-a aşezat iarăşi la masă şi le-a zis: „Înţelegeţi voi ce v-am făcut Eu? Voi Mă numiţi „Învăţătorul şi Domnul“ şi bine ziceţi, căci sunt. Deci dacă Eu, Domnul şi Învăţătorul vostru, v-am spălat picioarele, şi voi sunteţi datori să vă spălaţi picioarele unii altora. Pentru că Eu v-am dat o pildă, ca şi voi să faceţi cum am făcut Eu. Adevărat, adevărat vă spun că robul nu este mai mare decât domnul său, nici apostolul mai mare decât cel ce l-a trimis. Dacă ştiţi aceste lucruri, ferice de voi dacă le faceţi …. Vă dau o poruncă nouă: să vă iubiţi unii pe alţii! (din Ioan 13)
Noi credem că în timpul Devoțiunii și în Liniște lucrăm pentru Domnul. Noi am dori mai de grabă, să fim perfecte, la fel de solitari ca un Sfânt, ca să ne putem apropia de Dumnezeu. Dar Domnul Isus ne arată o altă Cale: La Lucru, La Servire, în Faptele făcute după Voia SA găsim noi pe Domnul.
Desigur avem nevoie de Liniște și Rugăciune. Totuși, Isus ne arată că noi pe Dumnezeu Îl găsim în Fapte și Abnegație. Astfel putem noi să fim mai aproape de EL, chiar dacă noi sar putea că astfel nimic nu observăm.
Rugăciunea și Fapta sunt împreună, altfel noi am fii Spiritual umflați.
Isus privește la Faptele noastre. EL dorește în așa fel să trăiască în noi, ca noi să putem să uităm de noi, și să ne negăm. Astfel suntem liberi, ca să putem lucra pentru alții. Chiar și pe ,,iubitul” Frate, care foarte ne enervează! Da, Isus a spălat picioarele lui Iuda, și noi,vrem ca, nici măcar să-i salutăm pe unii Frați. Astfel ne legănăm noi sus ca Judecători!

Doamne, ajută-mă! Totul se învîrte numai în jurul meu! Dar eu nu mai doresc să fiu invidios, sau mândru sau lacom, eu vreau să TE trăiesc pe Tine. Dă-mi TE rog Curaj, să mă smeresc, și ajută ca să mă pot învinge. Eu doresc ca Faptele Tale să le pot face și eu, în așa fel după cum TU cu mine ai făcut.

